سوپر ویزای والدین

مراحل درخواست تجدید نظر

سوپر ویزا یک ویزای توریستی چندبار ورود است که به‌طور خاص برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیمان دائم کانادا در نظر گرفته شده است. دارندگان این ویزا اجازه دارند تا حداکثر دو سال بدون نیاز به تمدید، در کانادا بمانند.

 

فرق سوپر ویزا با ویزای توریستی

سوپر ویزا نوعی ویزای توریستی کانادا است که فقط برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان یا مقیمان دائم کانادا قابل استفاده است. بزرگترین تفاوت بین سوپر ویزا و ویزای توریستی مدت زمانی است که شما مجاز به اقامت در کانادا هستید. معمولا، با ویزای توریستی می‌توانید تا 6 ماه به‌طور پیوسته در کانادا اقامت داشته باشید و برای طولانی‌تر شدن مدت اقامت خود باید برای تمدید آن اقدام کنید. با سوپر ویزا، می‌توانید هر بار تا دو سال بدون نیاز به درخواست تمدید، در کانادا بمانید.

نحوه‌ی درخواست سوپر ویزا

شما می‌توانید برای سوپر ویزا به‌صورت آنلاین یا با ارسال درخواست به‌صورت کاغذی اقدام کنید. در هر صورت، در ابتدا باید ثابت کنید که پدر یا مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ یک شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید. درخواست شما باید شامل دعوت‌نامه‌ای از طرف فرزند یا نوه‌ی شما باشد که داخل آن برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از شما و نیز اطلاعاتی در مورد تعداد افراد خانواده‌ی آنها در کانادا باشد. همچنین باید نشان دهید که بیمه‌ی درمانی خصوصی از یک شرکت بیمه‌ی کانادایی دارید که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد. ضمنا از فرزند یا نوه‌ی شما خواسته می‌شود که با در نظر گرفتن حداقل میزان درآمد خانواده‌ی خود در کانادا، نشان دهد که بودجه‌ی کافی برای حمایت از شما در طول سفر خواهد داشت.

سوپر ویزا برای مسافران معاف از ویزا

بسته به اینکه اهل کدام کشور هستید، ممکن است برای سفر به کانادا نیازی به ویزای توریستی نداشته باشید. (که این موضوع در مورد کشور ایران صادق نیست و ایرانی‌ها برای سفر به کانادا باید ویزای توریستی داشته باشند.)  افراد معاف از ویزا فقط اجازه دارند تا حداکثر شش ماه بدون تمدید وضعیت خود در کانادا بمانند. بنابراین، والدین شهروندان کانادایی که معاف از ویزا هستند، ممکن است تمایل به دریافت سوپر ویزا داشته باشند. زیرا سوپر ویزا به آنها اجازه می‌دهد تا حداکثر دو سال در کانادا بمانند و زمان بیشتری را در کنار عزیزان‌شان سپری نمایند.

والدین معاف از ویزا، برای درخواست سوپر ویزا باید همان روندی را که در بالا توضیح داده شد، دنبال کنند. با این تفاوت که برای آنها به جای ویزا، نامه‌ای برای ارائه به افسر خدمات مرزی هنگام ورود به کانادا صادر می‌شود که اجازه‌ی اقامت طولانی‌تر را به آنها می‌دهد. مسافران معاف از ویزا که تمایل دارند از طریق هوایی به کانادا سفر کنند، غیر از سوپر ویزا، باید مجوز سفر الکترونیکی (eTA) داشته باشند.

برنامه‌های افزودنی سوپر ویزا

سوپر ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر دو سال در کانادا اقامت داشته باشید. اگر می‌خواهید بیش از دو سال در کانادا بمانید، باید برای تمدید اقامت خود اقدام کنید. شما باید درخواست تمدید خود را حداکثر 30 روز قبل از انقضای مهلت 2 ساله‌ی خود ارسال کنید. اگر ویزای فعلی شما درحالی‌که درخواست تمدید شما هنوز در حال بررسی است منقضی شود، می‌توانید در کانادا بمانید و منتظر اعلام نظر افسر اداره‌ی مهاجرت باشید.

اسپانسر کردن والدین، پدربزرگ و مادربزرگ

به عنوان جایگزینی برای سوپر ویزا، که به والدین اجازه می‌دهد به‌طور موقت در کانادا بمانند، ممکن است بخواهید مهاجرت دائمی آنها را از طریق برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ دنبال کنید. برای اقامت دائم، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید توسط فرزند یا نوه‌ی کانادایی‌شان اسپانسر شوند و درخواست خود را برای اداره‌ی مهاجرت ارسال نمایند.

4.9/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *