افزایش سه برابری استقبال از برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ کانادا


آخرین داده‌های اداره‌ی مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می‌دهد، نرخ مهاجرت کارآفرینان از طریق برنامه‌ی استارت‌آپ ویزا (SUV)  تقریبا سه برابر سال گذشته شده است. طی هشت ماهه‌ی اول سال جاری، 420 نفر از کارآفرینان تحت این برنامه موفق به دریافت اقامت دائم شده‌اند که بیان‌کننده‌ی رشد  6/189 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. در 8 ماهه‌ی ابتدای سال 2021، تعداد 145 نفر از متقاضیان برنامه‌ی استارت‌آپ موفق به دریافت اقامت دائم شده بودند. این در حالی است که سال گذشته روند پذیرش متقاضیان تحت برنامه‌ی SUV  کند بوده است.

افزایش 5/13 درصدی پذیرش استارت‌آپ ویزا (SUV) نسبت به قبل از همهگیری  COVID-19

در هشت ماه منتهی به ماه آگوست، تعداد پذیرش متقاضیان از طریق برنامه‌ی استارت‌آپ ویزا نسبت به سال 2019، 5/13 درصد بیشتر شده است. کانادا در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا (COVID-19) مرزهای خود را به جز سفرهای ضروری  بست. اعمال محدودیت‌های بهداشتی، لزوم انجام آزمایشات پزشکی، قرنطینه و استفاده از ماسک موجب کاهش شدید سفرهای بین‌الللی در آن سال شد. ضمن اینکه، بسیاری از مشاغل داخل کانادا برای بخشی از سال تعطیل شد و مهاجرت کاهش 9/45 درصدی داشت. در این شرایط شاهد پذیرش تنها 184،585 مقیم دائم در سال 2020 بودیم، اما با شروع واکسیناسیون و ایمن‌شدن اکثر شهروندان کانادایی در برابر ویروس کرونا، به‌تدریج مرزهای کانادا بازگشایی و محدودیت‌های بهداشتی در سال گذشته کاهش یافت.

پذیرش متقاضیان در برنامه‌ی استارت‌آپ ویزا درماه آگوست 2/22 درصد افزایش یافت

در ماه آگوست امسال نسبت به ماه قبل از آن، با افزایش تعداد 10 نفری که اقامت دائم خود را تحت برنامه SUV دریافت کردند، افزایش  22.2 درصدی را شاهد بودیم. تعداد کل کارآفرینانی که در این ماه توانستند اقامت دائم دریافت کنند 55 نفر بوده است.

تعداد پذیرفته‌شدگان (دریافت اقامت دائم) برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ در سال جاری 55 نفر در ماه ژانویه، 40 نفر در ماه فوریه، 60 نفر در ماه مارس، 20 نفر در ماه آوریل، 60 نفر در ماه مه، 70 نفر در ماه ژوئن و 45 نفر در ماه جولای بوده است. این برنامه در سال جاری به‌طور متوسط 2/52 نفر را به‌عنوان ساکن دائمی جدید پذیرفته است و اگر همین روند ادامه داشته باشد، تا پایان سال 2022، تعداد کل افرادی که پذیرفته شده‌اند به 630 نفر خواهد رسید. دو استانی که در سال جاری، بیشترین آمار را در این زمینه داشته‌اند، استان بریتیش کلمبیا با 190 نفر و استان آنتاریو با 185 نفر تا پایان ماه آگوست بوده‌اند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *