ویزای بازدید تجاری


همه‌ی افرادی که بدون در نظر گرفتن نوع فعالیت و قصد سفر، قصد بازدید از کانادا را دارند، برای ورود به این کشور نیاز به ویزای توریستی دارند، مگر اینکه معاف از ویزا باشند. بنابراین بازدیدکنندگان تجاری برای آمدن به کانادا باید برای ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای بازدید درخواست دهند. بازدیدکننده‌ی تجاری کسی است که برای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی به کانادا می‌آید، اما مستقیما وارد بازار کار کانادا نمی‌شود.

 

 

بازدیدکننده‌ی تجاری در مقابل مجوز کار

توجه داشته باشید که ویزای بازدید تجاری با مجوز کار کانادا متفاوت است. شما نمی‌توانید به‌عنوان یک بازدیدکننده‌ی تجاری وارد کانادا شده و به‌عنوان یک نیروی کار مشغول فعالیت شوید. ویزاهای بازدید تجاری برای اقامت کوتاه‌مدت جهت فعالیت‌هایی مانند شرکت در کنفرانس‌های صنعتی، بازدید از کارخانجات تولیدی و یا گذراندن دوره‌های مهارتی در نظر گرفته شده‌اند. اگر توسط شرکت خود برای کار به کانادا منتقل شده‌اید یا از یک شرکت کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید، به‌طور حتم به مجوز کار نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید به‌عنوان یک بازدیدکننده‌ی تجاری برای جستجوی شغل کانادایی به کانادا بیایید.

با این حال، شما نمی‌توانید به‌طور قانونی بدون مجوز کار در کانادا کار کنید. اگر زمانی که با ویزای بازدید تجاری در کانادا هستید، از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کردید، قبل از شروع کار باید برای مجوز کار اقدام کنید. درخواست شما باید توسط دفتر ویزای کانادا بررسی شود، بنابراین ممکن است در طول روند رسیدگی به درخواست، از شما خواسته شود که کانادا را ترک کنید. با این حال، تا زمانی که ویزای بازدید تجاری شما معتبر است، می‌توانید به‌طور قانونی در کانادا بمانید.

 

نحوه‌ی درخواست ویزای بازدید تجاری

هیچ ویزای خاصی برای بازدیدکنندگان تجاری به کانادا وجود ندارد. بازدیدکنندگان تجاری باید از روال عادی درخواست برای ویزای توریستی یا TRV پیروی کنند، با این تفاوت که باید نشان دهند برای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی وارد کانادا می‌شوند. ممکن است از بازدیدکنندگان تجاری خواسته شود که مدارکی جهت اثبات فعالیت‌های خود به افسر خدمات مرزی، مستقر در مبدا ورودی کانادا نشان دهند.

بازدیدکنندگان تجاری از کشورهای معاف از ویزا، نیازی به دریافت ویزای بازدید تجاری ندارند. در این موارد، اگر فرد از مسیر هوایی به کانادا بیاید، نیاز به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) دارد. بازدیدکنندگان تجاری در صورتی می‌توانند اعضای خانواده را نیز با خود به کانادا بیاورند که هر یک از اعضای خانواده به‌صورت جداگانه ویزای توریستی خود را دریافت کرده باشد.

 

بازدیدکنندگان تجاری نفتا

نفتا یا توافق‌نامه‌ی تجارت آزاد آمریکای شمالی، موانع بین مکزیک، ایالات‌متحده و کانادا را کاهش می‌دهد. طبق این توافق‌نامه، شهروندان این کشورها می‌توانند به‌دلایل تجاری یا سرمایه‌گذاری موقت، سریعاً به کشورهای یکدیگر وارد شوند. بنابراین ساکنان کشورهای مکزیک و آمریکا برای سفر به کانادا نیازی به دریافت ویزای بازدید تجاری ندارند.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *