ویزای کار پرستار خانگی


برنامه‌ی پرستار (مراقب) خانگی (Home Caregiver) برنامه‌ای موقت است که هر ساله تمدید و در مقاطع زمانی خاصی پذیرش می‌کند. تحت این برنامه، پرستاران خانگی می‌توانند در صورت دریافت پیشنهاد کار، ویزای کار دریافت کرده و به کانادا سفر نمایند. پرستاران خانگی پس از کسب تجربه‌ی کانادایی می‌توانند برای وضعیت اقامت دائم درخواست دهند.

در کانادا، خانواده‌هایی که مایل به استخدام فردی خارج از کانادا برای پرستاری و مراقبت در منزل از سالمندان، کودکان یا افراد با نیازهای پزشکی هستند، می‌توانند از طریق این برنامه اقدام نمایند. این برنامه، خانواده‌ها را قادر می‌سازد تا نیروی کار خارجی موقت را استخدام کنند، البته به شرطی که یکی از معیارهای زیر را داشته باشند:

  • پرستاری و مراقبت از کودکان: برای کسانی که از کودکان زیر 18 سال مراقبت می‌کنند. این موقعیت شغلی، باید شرایط لازم در طبقه‌بندی مشاغل ملی (NOC) کد 4411 را داشته باشد.
  • پرستاری و مراقبت از سالمندان و افراد با نیازهای پزشکی بالا: برای کسانی که از سالمندان یا افراد دارای معلولیت که نیاز به مراقبت دارند پرستاری می‌کنند. این موقعیت شغلی، باید شرایط لازم یکی از ناک‌های 3012 ، 3233 ، یا 4412 را برآورده کند.

خانواده‌هایی که مایل به استخدام پرستار خانگی هستند، می‌توانند درخواست مجوز کار کنند. خانواده‌ها باید همانند کارفرمایانی که از طریق جریان‌های با دستمزد بالا و یا با دستمزد پایین استخدام می‌کنند، روند درخواستشان را دنبال کنند. علاوه بر این، خانواده‌هایی که پرستاران خانگی را استخدام می‌کنند باید مدارکی ارائه دهند که ثابت کند:

  1. آنها در خانواده‌شان یک عضو تحت تکفل دارند که به مراقبت در خانه نیاز دارد.
  2. آنها توانایی مالی برای پرداخت دستمزد پرستار خانگی را دارند.

خانواده‌هایی که پرستار خانگی برای سالمندان و افراد دارای معلولیت استخدام می‌کنند، از پرداخت هزینه‌ی 1000 دلاری برای LMIA، معاف هستند. همچنین، خانواده‌هایی که برای کودکان، پرستار خانگی استخدام می‌کنند، اگر درآمد ناخالص سالانه‌ی آنها کمتر از 150 هزار دلار کانادا باشد، از پرداخت هزینه‌ی درخواست LMIA معاف خواهند شد.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *