چه‌طور برای سنین بالای 30 سال، امتیاز اکسپرس انتری را افزایش دهیم

شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا

همان‌طور که می‌دانید در سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری، فاکتور سن یکی از مواردی است که بالا رفتن آن موجب کاهش امتیاز شما یا همان CRS خواهد شد. در این مقاله، به بررسی راه‌کارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانید امتیاز اکسپرس انتری خود را بالا ببرید.

 

مقدمهای بر اکسپرس انتری و نحوهی محاسبه‌ی امتیازات

سیستم ورود سریع یا اکسپرس انتری، سیستم اصلی سازماندهی به برنامه‌های جذب مهاجران توانمند تحصیل کرده، متخصص، فنی و جوان است. هنگامی که متقاضیان برای مهاجرت به کشور کانادا در سیستم اکسپرس انتری درخواست می‌دهند، از طریق یک سیستم امتیازدهی به نام سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌گیرند. این سیستم با ارزیابی عواملی چون سن، تحصیلات، توانایی زبان اول (انگلیسی یا فرانسه)، توانایی زبان دوم (انگلیسی یا فرانسه)، تجربه‌ی کاری کانادایی و سایر عوامل به متقاضیان امتیاز می‌دهد. در این سیستم، بیشترین امتیاز سنی برای متقاضیان رده‌ی سنی 20 تا 29 ساله (100) در نظر گرفته شده است. اگر سن شما بیشتر از 30 سال باشد، امتیاز شما هرساله به‌تدریج کاهش می‌یابد (95 امتیاز برای متقاضی 30 ساله، 90 امتیاز برای متقاضی 31 ساله و …). لازم به ذکر است متقاضیان 45 سال یا بالاتر دیگر برای فاکتور سن، امتیازی کسب نمی‌کنند.

البته خیلی جای نگرانی نیست چون داشتن 30 سال یا بیشتر به این معنی نیست که نمی‌توانید متقاضی اکسپرس انتری باشید. راه‌های زیادی وجود دارد تا افراد 30 سال به بالا بتوانند امتیاز CRS  خود را به حداکثر ممکن برسانند که به اختصار به آنها می‌پردازیم:

 

1- دریافت نامزدی استانی

دریافت نامزدی استانی (داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در یک استان با شرایط تعیین شده) یکی از راه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند 600 امتیاز به CRS خود اضافه کنند. برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) در تمام استان‌ها و مناطق کانادا (به استثنای کبک و نوناووت) برای گسترش مزایای مهاجرت طراحی شده‌اند. درحال حاضر بیش از 80 مسیر PNP در استان‌های مختلف کانادا ارائه می‌شوند.

اگر یک متقاضی اکسپرس انتری، هم‌زمان برای یک برنامه‌ی استانی نامزد شود و گواهی نامزدی استانی دریافت کند، می‌تواند 600 امتیاز به امتیاز CRS خود اضافه کند. در این صورت، فرد خوش‌شانس می‌تواند مطمئن باشد که حتما دعوت‌نامه برای اقامت دائم دریافت می‌کند.

 

2- دریافت پیشنهاد شغلی

یکی از بهترین راه‌کارهای افزایش امتیاز  اکسپرس انتری، داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر (LMIA)است. این موضوع می‌تواند بین 50 تا 200 امتیاز، بسته به سمت و عنوان شغلی به امتیازات شما اضافه نماید.

 

3- افزایش تجربه‌ی کاری

تجربه‌ی کاری می‌تواند به چندین روش به بهبود امتیاز CRS متقاضی کمک کند. با به‌دست آوردن تجربه‌ی کاری بیشتر (به ویژه تجربه‌ی کانادایی) طبق جداول اعلام شده، فرد امتیاز بالاتری کسب خواهد کرد.

 

4- بهبود توانایی زبان

توانایی زبان انگلیسی و فرانسوی یکی دیگر از فاکتورهای مهم امتیازآور در سیستم اکسپرس انتری است که با چند ماه تلاش مضاعف می‌توان امتیاز قابل توجهی کسب کرد.

 

5- تقویت مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی، بسته به جایی که متقاضی مدرک خود را دریافت کرده (داخل کانادا یا خارج کانادا) می‌تواند بین 200 تا 250 امتیاز به امتیازات اکسپرس انتری اضافه کند. با اینکه ارتقای مدرک تحصیلی به‌راحتی اتفاق نمی‌افتد و پروسه‌ای زمان‌بر است، با این حال بعضی اوقات صبرکردن برای شش ماه می‌تواند منجر به اتمام یک مقطع تحصیلی و کسب امتیاز بالاتر شود.

 

6- معرفی کردن همسر بهعنوان متقاضی اصلی

انتخاب هوشمندانه متقاضی اصلی با هدف بالاتر بردن امتیاز کل، راهی است که در عین سادگی خیلی کمک کننده است. پیشنهاد می‌کنیم در وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت کانادا، امتیاز CRS خود را با فرض اینکه شما متقاضی اصلی هستید و بار دیگر با فرض اینکه همسر شما متقاضی اصلی است، محاسبه کنید تا منطقی‌ترین انتخاب را داشته باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *